Tre månader utan snus

I dag är det hela tre månader sedan den där tisdagen då jag tog ett oväntat beslut: att sluta snusa. Jag kan inte säga att jag har ångrat det hittills. Alltså det är klart att när abstinens-ångesten var som störst under första veckan så var det tufft. Och jag har haft mina bryt sedan dess också. Men jag kan ändå inte säga att jag har ångrat det. Beslutsamheten om att livet ska funka ändå har varit stor. Det bara måste gå. För jag har då inte tänkt sluta igen.

Fördelar med att ha slutat snusa:

  • Bättre andedräkt på morgonen
  • Bättre kondition – träning ger resultat
  • Paniken över att (eventuellt) inte kunna få tag på snus är borta
  • Snyggare utan prilla under läppen
  • Sist men inte minst: Inte behöva oroa sig för att dö i cancer eller annan hemsk sjukdom!

Nackdelar med att ha slutat snusa:

  • Förutom ett lätt Onico-beroende – inga!

Min kollega Kicki säger också att både jag och Lotta (vår sångerska som också har slutat snusa under våren) har blivit mer känslosamma alternativt att vi uttrycker våra känslor mer. Det här kan ju vara både bra och dåligt. Men det bättrar i alla fall på spektakel-faktorn i livet, vilket alltid är bra 🙂

Till alla er som försöker sluta just nu: lycka till! Jag vet att ni klarar det!

Lämna en kommentar